Az új Lexus LS

AZ LS – AMELLETT, HOGY A LEXUS MÁRKA SZIMBÓLUMÁVÁ VÁLT – MÁRA OLYAN ÚJ GENERÁCIÓS LUXUSAUTÓVÁ FEJLŐDÖTT, AMELY A JAPÁN HAGYOMÁNYOKAT ÉS KULTÚRÁT IS MÉLTÓKÉPPEN KÉPVISEL. EBBEN A MINŐSÉGÉBEN PEDIG MESSZE TÚLSZÁRNYALJA MINDAZT, AMIT A VILÁG MANAPSÁG EGY LUXUSAUTÓTÓL VÁR.

Ahogyan az eredeti LS magát a Lexus márkát is képviselte, úgy a vadonatúj 2018-as LS is a márka dinamikusabb irányvonalát tükrözi. Az LS szedánok minden generációja a modern luxus, a kézműves minőségű kidolgozás, a teljesítmény és a biztonság csúcsát kínálta – akárcsak a sorozat legújabb tagja, amely emellett még mélyebb érzelmeket ébresztő formavilággal és lenyűgöző vezetési élménnyel lép színre.

MULTI STAGE HYBRID RENDSZER

AZ LS 500h A LEXUS ÚJ MULTI STAGE HYBRID RENDSZERÉT ALKALMAZZA, AMELY VADONATÚJ TELJESÍTMÉNNYEL ÉS VEZETÉSI ÉLMÉNNYEL RUHÁZZA FEL A HIBRID JÁRMŰVET.

A rendszer négylépcsős fordulatszám-módosító berendezéssel egészíti ki a Lexus Hybrid Drive egységet, amely
egy 3,5 literes V6-os benzinmotorból és két villanymotorból áll. Az így létrehozott rendszer közvetlenebb
módon reagál a vezető utasításaira, megnő a dinamikus teljesítmény és a vezetési élmény, miközben fennmarad a Lexus hibridektől megszokott kifinomult, takarékos viselkedés. A V6 benzinmotor és a villanymotor teljesítménye egyaránt felerősíthető a négylépcsős fordulatszám-módosító egység révén, így álló helyzetből gyorsítva jóval nagyobb mértékű vonóerő generálható: 100 km/órára 5,4 mp alatt gyorsul az autó. Nagy sebességű utazás során alacsonyabb fordulatszámon dolgozhat a motor, illetve az LS 500h magasabb menetsebességet (140 km/óra) képes elérni tisztán elektromos üzemben. Habár a berendezés mindössze négy
fokozattal bír, D fokozatban olyan szimulált váltóprogramot alkalmaz, amely a 10 fokozatú sebességváltók működését idézi.

A jármű sebességének növekedését a motorfordulatszám lineáris, közvetlen és folytonos emelkedése kíséri, elkerülve azt a „gumiszalag-hatást”, amelyet néhány fokozatmentes sebességváltónál tapasztalhatunk.
A 10. fokozati tartományban a CVT váltóegység nagy sebességű haladás során alacsony fordulatszámon tartja
a motort, így csendesen, finoman és takarékosan haladhatunk.

LÍTIUM-ION HIBRID AKKUMULÁTOR

Az LS 500h kompakt, könnyű lítium-ion akkumulátort kapott Ez 20 százalékkal kisebb, mint a jelenlegi Lexus LS 600h nikkel-metál hidrid akkumulátora, ugyanakkor energiasűrűsége magasabb annál. A kisebb akkumulátornak is köszönhetően a csomagtartó kapacitása 25 literrel nőtt az LS 600h modelléhez képest.

A lítium-ion technológia a komponens tömegét is leszorította, hozzájárulva a jármű össztömegének csökkentéséhez, ezáltal az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás visszaszorításához és a kiegyensúlyozott vezethetőség javításához.

Ez az első olyan Lexus hibrid akkumulátor, amelynél szatellit szerkezeti kialakítást alkalmaztak, azaz a cellák feszültségfelügyeletét az akkumulátor vezérlő egységétől független rendszerre bízták. Így hatékonyan lehetett kihasználni egy egyébként üresen maradó helyet az akkucsomagon belül, vagyis immár elfér itt a kábelköteg és az akkumulátor hűtőventillátora is, amivel csökkent az egység befoglaló mérete. A hűtőventillátor erősebb és keskenyebb lett.

TAKUMI KÉZMŰVES MESTERMUNKA

A Lexus Takumi mesteri megmunkálását meghatározó minőség, precizitás és tökéletesség zászlóshajóhoz méltó módon az új LS részleteiben is megnyilvánul.

A Lexus olyan egyedülálló esztétikai értékrendet dolgozott ki az új LS számára, amely jól felismerhetően jelentkezik az olyan részletekben, mint a belső világítás, valamint az összes látható és tapintható felületre jellemző, kivételes, részletekbe menő gondosság és kidolgozás.

A JAPÁN KULTÚRA ÉS HAGYOMÁNYOK IHLETTÉK

A kézzel rakott ajtópanel-elemek létrehozásában a japánok papírhajtogató művészete, az Origami elvei vezették az alkotók kezét. Az ajtópaneleket eredetileg egy szövetekkel foglalkozó kézműves rajzolta meg papírra. A végleges, háromdimenziós mintázat finom hajtásaiban kirajzolódik a Lexus ‘L’ motívuma, ráadásul más hatás érvényesül nappali fénynél, mint éjszaka az utastér mesterséges megvilágításában.

A díszítőpanel a Lexus ‘Time in Design’ filozófiáját hivatott megjeleníteni. Ennek érdekében a csapat azoknak a Kiriko üvegműveseknek a segítségét kérte, akik kézzel készített mintájukban megragadták a fény és az árnyék kontrasztjának lényegét. Fáradhatatlan próbálkozások és számtalan kudarc után választották ki a legszebb, minden irányból érzéki hatást keltő dizájnt. Habár első pillantásra törékenynek tűnik, az üveget különleges edzésnek vetették alá, így elé robusztus ahhoz, hogy egy autó fedélzetén használják. A kézzel megfaragott mintát fejlett üveggyártási technológiákkal sokszorosították, amelyek képesek több tízezernyi felületet beolvasni és digitalizálni. A következő lépésben az üvegdísz számos kezelésen esik át, többek között japán Takumi mesterek polírozzák és edzik.