Az immáron Magyarországon is rendelhető vadonatúj Lexus ES 5 csillagos értékeléssel és az egyik legmagasabb átlaggal végzett az Euro NCAP tesztjén a korábbiaknál sokkal szigorúbb 2018-as tesztelési rendszer alapján. A rendkívüli eredményben meghatározó szerepe volt az új Global Architecture – K padlólemeznek köszönhetően rendkívül merev karosszériának, az aktív biztonsági rendszerek különlegesen széles tárházát csokorba fogó, kerékpáros- és éjszakai gyalogos-felismeréssel kibővített Lexus Safety System + rendszernek, és a Lexus CoDrive rendszernek amely a SAE szabvány szerinti 2-es szintű vezetéstámogatást kínál.

A vadonatúj Lexus ES osztályelső biztonságát az Euro NCAP is elismerte: a modell 5 csillagos értékelést szerzett, és az egyik legmagasabb összesített pontszámot kapta a korábbiaknál jóval szigorúbb 2018-as tesztelési rendszerben. Az ES kimagasló biztonságának kulcsa a Lexus Safety System + legújabb változata, amit a nyugat- és közép-európai vásárlói alapáron kapnak autójukhoz. A Lexus Safety System + fejlődése jól példázza a márka törekvését, hogy a legfejlettebb biztonsági technológiákat ne csupán a kínálat csúcsán álló, legmagasabb felszereltségi szintű modellek vásárlóinak, hanem a lehető legszélesebb közönségnek biztosítsa.

Az aktív biztonsági technológiákból összeállított csomag új képességekkel ruházza fel az autót, még több közlekedési helyzetben kínálva biztonságot a vezető és az utasok számára, illetve megelőzve az esetleges balesetek bekövetkeztét. Az új megoldások közé tartozik, hogy az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) nappali megvilágítás mellett immár a kerékpárosokat is képes azonosítani. A PCS már eddig is felismerte az autó előtt feltűnő járműveket és gyalogosokat, s e kiegészítéssel ezentúl még hatékonyabban védi ki a leggyakoribb közúti baleseteket. A radar érzékenységének tökéletesítésével és dinamikus hatósugarának javításával sikerült elérni, hogy a rendszer éjszaka az eddigieknél is hatékonyabban érzékelje a gyalogosokat. A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikát (DRCC) és a sávkövető asszisztenst (LTA) is tartalmazó Lexus CoDrive rendszer a SAE (Society of Automotive Engineers) szabvány szerinti 2-es szintű automatikus vezetéstámogatást kínál – valamint nagyfokú biztonságot, miközben a vezető mindvégig tökéletesen uralhatja járművét.

Az ES kétlépcsős adaptív távfényvezérlése (AHS) szintén új biztonsági megoldás. Ez a rendszer nemcsak automatikusan kapcsolja ki és be a távolsági fényt, hanem a fényszóróban elhelyezett 24 külön LED-fényforrás segítségével úgy teríti szét a fénypászmát, hogy a szembejövők elvakítása nélkül is a lehető leghatékonyabban világítsa meg az utat. Az új ES kiemelkedő passzív biztonságának alapját az ultra-szilárd GA-K (Global Architecture-K) padlólemez kiváló minősége képezi; a kabinban 10 légzsák védi az utasokat.