Mi a hibrid?

A Lexus full hibrid hajtását három, egymással összekapcsolt részegység alkotja: benzinmotor, elektromotorok és akkumulátor. A rendszer működésének kulcsa az energiaáramlás összehangolása e három egység között. Az elektromotor energiát nyer vissza a fékezésből, egyenletes menetsebesség mellett pedig az akkumulátorhoz továbbítja a fölösleges energiát, hogy az később felhasználható legyen – például akkor, amikor az autó egy forgalmi dugóban araszolgat. Így az akkumulátort sosem kell külön feltölteni, és az üzemanyag-fogyasztás a lehető legalacsonyabb marad.

Hogyan működik a hibrid?

A hibridnek nem egy hibrid motorja, hanem egy egész hibrid hajtása van. A sebességtől függően a hibrid hajtású Lexus vagy csak az elektromotort vagy a benzinmotort, vagy egyszerre mindkettőt használhatja. A rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő meghajtóforrásokat, amelyeknek köszönhetően mindegyiket optimálisan képes használni. Az elektromos motor olyan, mint egy sprinter, amelynek védjegye a gyorsindítás és a rövid távolságú vezetés. A benzinmotor egy olyan hosszú távú futó, amely tökéletesen elosztja az erőt az egész útvonalon.

Elindulás

Amikor finoman elindul egy lámpától, vagy kigördül egy parkolóból, körülbelül 50 km/órás sebességig a hibrid kizárólag az elektromotor erejével halad, vagyis egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot. Akár 2 kilométeren át is autózhat így.

Gyorsítás és haladás

Lassú, egyenletes sebességű haladásnál a hibrid csupán az elektromotor kisegítésére használja a benzinmotort.

Ha padlóig tapossa a gázpedált, mindkét motor a legnagyobb teljesítménnyel működik. De ha röviden felengedi a pedált, majd azonnal újra lenyomja, máris sokkal kisebb fogyasztással haladhat tovább – ugyanazzal a sebességgel.

Ha például hosszú ideig autópályán vezet, a fő energiaforrása a belső égésű motor lesz, amely korlátozások nélkül, de nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lehetővé teszi a nagy sebesség fenntartását.

Fékezés

Fékezéskor a hibrid rendszer leválasztja a benzinmotort, visszanyeri a mozgási energiát és tölti az akkumulátort.

Ha teheti, fékezzen finoman és egyenletesen, a lehető leghosszabb ideig, mert az akkumulátor töltése ilyenkor a leghatékonyabb.

Megállás és parkolás

Ha vár valakire, vagy egy piros lámpánál áll, a motorok készenléti üzemmódba kapcsolnak. Az autó ilyenkor sem zajt, sem pedig káros anyagokat nem bocsát ki.

Az autó parkolásakor csak elektromos motort használ, mert ez a manőver nem igényli a belső égésű motor használatát.

 

Tények a hibridekről

Csekély üzemanyag fogyasztás

Ha Ön egy Lexus hibriddel jár, autója keveset fogyaszt, így Önnek ritkábban kell megállnia tankolni.

Alacsony üzemeltetési költségek

A Lexus hibridek karbantartása a teljes életciklusuk során kevesebb pénzbe kerül, mint a hagyományos hajtású autóké. Ennek többek közt az az oka, hogy a hibrid hajtásláncban nincsenek nagy kopásnak kitett elemek.

Megbízhatóság

A Lexus hibridek rendre az élen végeznek a független kutatóintézetek vevőelégedettségi és megbízhatósági felmérésein.

Gazdag felszereltség

A Lexus hibrid modellek prémium felszereltséget és tartozékokat kínálnak. Ha egy hibridet vásárol, már az alapfelszereltségben is olyan tételeket talál, mint a zökkenőmentes és halk működést garantáló, fokozatmentes e-CVT sebességváltó, az automata klímaberendezés vagy a 7 légzsák.

Tágas csomagtér

A hibrid hajtás akkumulátora a hátsó ülések alatt található, így egyáltalán nem foglal helyet az utastérből.

Békés, csendes, kényelmes

Ha csak elektromos hajtással autózik, a hibrid csendben, emisszió nélkül halad. Ha kell, a benzinmotor észrevétlenül beindul, hogy kiegészítse az elektromotor erejét, ám ha már nincs rá szükség, azonnal leáll, hogy csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását.

Elektronikus vezérlésű klímaberendezés

A hibridek automatikus klímarendszere külön áramforrásról, vagyis a hibrid hajtástól teljesen függetlenül működik.

A hagyományos hajtású, Start&Stop rendszerrel felszerelt autóktól eltérően ez a jármű leállított benzinmotorral is használható. Ez kifejezetten hasznos dolog, amikor Ön egy kánikulai napon araszolgat a forgalmi dugóban.

Egyszerűen használható

Egy Lexus hibrid vezetése igazi élvezet. Egy hibrid autóban nincs kuplung, így sosem kell használni a bal lábát. Egyedül a jobb lábára lesz szüksége a gáz- és fékpedálhoz.