A Lexus októberben, a Párizsi Autószalonon leplezte le népszerű sportkupéja, a környezetbarát hibrid elektromos motorral szerelt Lexus RC legújabb generációját. Alig néhány hónappal később, januárban pedig már érkezik a modell brutális teljesítményváltozata, az RC F: a nagy várakozások övezte sportautót a Detroiti Autószalonon láthatjuk majd először, egy sokat sejtető teaser fotó azonban már napvilágot látott az autóról.
2014-es bemutatása óta a sportos megjelenésű, sokoldalú személyiséggel rendelkező RC kupé kulcsszerepet játszott az érzelemgazdag vezetési élményt ígérő Lexus életérzés megvalósításában. A Párizsban leleplezett új RC nemcsak megőrizte, de magasabb szintre is emelte a jelenlegi modell összes erényét, hála a Lexus stílusnyelv legfrissebb interpretációjának, valamint a márka kétajtós zászlóshajója, az LC kupé által ihletett, sportosabb menetdinamikának.
A megújult RC sportos, mégis elegáns külső formaterve az LC kétajtós zászlóshajó kecses dizájnjából építkezik. A belső teret érintő módosítások még intenzívebb vezetési élményt ígérnek.
Az RC megújulását az LC „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciója ihlette, amelyet a legkiválóbb minőségű kidolgozás tesz lehetővé. A külső formajegyek ugyanolyan sportosak, mint eddig, ugyanakkor az apró részletek módosításai – amelyekhez a Lexus LC állt modellt – az eddigieknél is elegánsabbá teszik az autót. Az utastérben a kiváló minőségű anyagoktól a kezelőszervek és műszerek ergonomikus elrendezéséig minden a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt szolgálja. Az RC aerodinamikai jellemzőit, abroncsait és futóművét is továbbfejlesztették, javultak a gázreakciók és a kormányérzet, s mindez hozzájárult az LC kupéval bevezetett „sportosabb és kifinomultabb” menetdinamikai filozófia megvalósulásához. Az új RC ráadásul minden eddiginél stabilabban viselkedik a legkülönfélébb menethelyzetekben. Ez magabiztos, kilengésektől mentes vezethetőséget eredményez, ami ideális hosszú távú túraautóvá teszi az RC-t, legyen szó kanyargós hegyi utakról vagy autópályáról.
A Lexus formatervezői már a Párizsban bemutatott, és amárkakereskedésekbe januárban érkező öntöltő hibrid elektromos változatnál is tetten érhető módon arra törekedtek, hogy a karosszéria dinamikus arányainak megőrzése mellett az eddigieknél jóval elegánsabbá varázsolják az RC megjelenését. Ennek érdekében mindenekelőtt olyan karakteres stíluselemeket vezettek be, mint az első lökhárító fényszóróktól kiinduló, új sarokidomai vagy a hűtőmaszk felülről lefelé haladva fokozatosan átalakuló rácsozata, ami magával ragadó optikai feszültséget kölcsönöz a kupénak. A három darab, különösen kisméretű LED fényforrásból felépülő fényszóró függőleges elrendezése, valamint az új, L-alakú LED helyzetjelzők még kifinomultabbá teszik a modell kiállását. A hátsó lökhárító sarkainál új légkivezető nyílásokat találunk, amelyek javítják a jármű stabilitását és precíz vezethetőségét. A modell szélesebb kiállása és mélyebb tömegközéppontja is azt sugallja, hogy az autó a legkülönfélébb útviszonyok mellett képes megőrizni tapadását. A hátsó lámpatestek az eddigieknél hangsúlyosabb L-alakú lencsekialakítást kaptak, ami mostantól a Lexus kupék átfogó stíluseleme lesz. A fűtés és az audiorendszer kezelőszervei szálcsiszolt kivitelt kaptak, ami még magasabb minőségi hatást kelt, míg a középkonzol két oldalán nagyobb lett, és magasabbra került a térdpárna, ezzel javult a térérzet az utastér első részében. A részletekbe menő kifinomultság jegyében a vezető tenyértámaszát is átdolgozták, felületét öltésekkel látták el. A Lexus kupék másik azonosító jegyeként az LC kupéról ismerős analóg időmérő óra jelent meg a műszerfalon. Az LC kupét meghatározó „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciót alkalmazva a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy a megújult RC háborítatlan vezetési élményt kínáljon. Ennek érdekében különös figyelmet fordítottak az olyan részletekre, mint a jármű aerodinamikájának tökéletesítése, vagy a felfüggesztés és a hajtáslánc finomhangolása. A még csekélyebb oldaldőlésű, stabilabb rugózás, valamint a még precízebb irányíthatóság – mindkettő az LC kupé hagyatéka – minden eddiginél sportosabbá és közvetlenebbé teszi a megújult RC-t. A jármű stabilabb irányíthatóságának záloga a továbbfejlesztett aerodinamikai teljesítmény, amelyet olyan részletek megvalósításával értek el, mint az oldalablakok keretében elhelyezett, új formájú légterelő, vagy a hátsó lökhárítóba integrált légkivezető csatorna. Az eddiginél is jobb tapadású abroncsokkal szerelt, új 19 colos keréktárcsák kiváló kormányreakciókat biztosítanak. Az új lökhárítók már lassú kimozdulásnál is jelentős csillapító erőt fejtenek ki, míg a futómű feszesebb perselyeket kapott. Az új RC-t alapos tesztprogramnak vetették alá, a futómű-mérnökök a minél jobb rugózási komfort és vezethetőség érdekében folyamatosan hangolták tökéletesre a felfüggesztést.
Miben különbözhet majd a hibrid elektromos változattól az RC F?
Az már a most napvilágot látott teaser fotót elnézve is egyértelműnek tűnik, hogy a Detroitban érkező F változatot a nyers, elemi erő és mellbevágó sportosság jellemzi majd, mind külső jegyekben, mind pedig a vezetési élmény tekintetében. Bár a mostani generációhoz hasonlóan kétségkívül egyértelmű lesz majd, hogy rokon modellekről van szó a különbség is első pillantásra felfedezhető lesz…hát még ha az ember beül az RC F volánja mögé és felbőg a V8-as motor…
A Lexus mindenesetre úgy aposztrofálja az idén 10 éves fennállását ünneplő, és már eddig is legendás sportautókat felvonultató Lexus F sorozat legújabb tagját, mint az F még izgalmasabb dimenziója. Ráadásul a teaser fotón túl a modell neve is elég sokat sejtet: Lexus RC F Track Edition…
A világpremierjét 2019. január 14-én a Detroiti Autószalonon tartó Lexus RC F Track Edition leleplezését élőben itt lehet nyomon követni: https://livestream.com/LexusInternational/Detroit2019
Ha pedig valaki a volánja mögé és beülne, az várhatóan leghamarabb jövő év második felében teheti meg, ekkor érkezik meg ugyanis az európai és így a hazai Lexus márkakereskedésekbe is.