Tovább menetel a díjszezonban a Fekete Párduc – az ’egyszerű környezetbarát, high-tech luxusautó márkából’ igazi prémium életmódmárkává avanzsáló Lexus eddigi legsikeresebb filmes együttműködése. A már eddig is számos rekordot beállító, gyakorlatilag azonnal kultfilmmé váló mozi a ezúttal az Oscar előszobájának tartott, és gyakran angol Oscar-ként is emlegetett BAFTA díjátadón váltotta díjra mindkét jelölését, a a Legjobb különleges effektek és a Legígéretesebb feltörekvő tehetség kategóriában.
A Marvel és a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljei mellett az azokban bemutatkozó forradalmi technológiákról és jövőbemutató műszaki megoldásokról ismert Lexus együttműködése akkora sikernek bizonyult, ami nem csupán az egész szakmát, de vélhetően a filmóriást és a prémium autógyártót is meglepte.
Az 1,35 milliárd dolláros bevételével minden idők legsikeresebb képregényfeldolgozásának és szuperhősfilmjének bizonyuló Fekete Párduc a díjszezont is meglehetősen erősen kezdte: 3 Golden Globe jelölését (Legjobb drámai film, Legjobb zene, Legjobb eredeti betétdal) ugyan nem váltotta díjra, a hollywoodi színészcéh által odaítélt „kis Oscarnak” is tekintett SAG díj közül ugyanakkor kettőt is elhozott, a Legjobb szereplőgárda és a Legjobb kaszkadőrmunka kategóriában.
Megérdemelten nyerte el a film a két BAFTA díjat
A legjobb különleges effektekért járó díjat kétségkívül megérdemelte a film, ebben pedig bizony a Lexus (ezen belül is az ikonikus Lexus LC szupersportkupé) is komoly szerepet kapott. A Fekete Párduc egyik leglátványosabb és legemlékezetesebb része ugyanis éppen az autóüldözéses jelenet, amelyet a A CGI munkálatok vezetője, Brendan Seals ekként kommentál: „Lövedékekkel kellett megrongálnunk a Lexust, betörni a szélvédőjét, a Párduc karmának nyomait rányomni, szóval jó néhány verzióját felépítettük a kocsinak mindenféle megrongált állapotban, hogy felhasználhassuk az egész jelenetben. Az egyik legizgalmasabb snitt az volt, mikor Klaue rálő a Párducra a szonikus fegyverrel, minek hála a Lexus LC 500 száz apró darabra hullik szét.”
A film ikonikus jelenetének tartott üldözéses rész készítését a következő videó mutatja be:
A legígéretesebb feltörekvő tehetségnek járó BAFTA közönségdíjat a 6 éves kora óta az Egyesült Királyságban élő, guyanai származású Letitia Wright kapta. A színészetet még általános iskolásként kezdő tehetség a filmben Shurit, a Fekete Párduc húgát alakította. A színésznő nevét azonban kétségkívül érdemes lesz megjegyeznünk: a hollywoodi ranglétrán egy üstökös sebességével felfelé száguldó Wright ugyanis az, akinek a filmjei 2018-ban a legjobban teljesítettek a kasszáknál. Ennek oka, hogy a színésznő a Fekete Párduc mellett szerepelt a Bosszúállók: Végtelen háborúban, Steven Spielberg Ready Player One-jában, és a The Commuter – Nincs kiszállásban is.
Jöhet az Oscar?
A Fekete Párduc 7 Oscar jelölést is kapott (Legjobb film, Legjobb látványtervezés, Legjobb jelmez, Legjobb zene, Legjobb betétdal, Legjobb hangkeverés, Legjobb hangvágás) – és a szakemberek szerint egy nyolcadikat, a Legjobb vizuális effektekért járót is megérdemelte volna. Ezzel a Fekete Párduc ismételten történelmet írt, hiszen ez az első szuperhősfilm, amit a Legjobb film kategóriában Oscarra jelöltek. Az erős mezőny ismeretében vélhetően nem ez lesz az, ahol a Fekete Párduc Oscar díjat szerez, ám a többi kategóriában minden esélye meg van a filmnek arra, hogy a jelölést díjra váltsa.
A film nagyon betalált a Lexusnak
A Lexus nagyon ráérzett tehát a filmben rejlő potenciálra, amelyben egyébiránt a márka modelljei (különösen a lenyűgöző, futurisztikus formavilágú LC szupersportkupé) és jövőbemutató high-tech technológiái egészen markáns szerepet kapnak. Kétségtelen, hogy a Lexus, és anyamárkája, a Toyota közismerten élen jár a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm autózás, valamint a jelen és a jövő környezetbarát meghajtásai, a hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztésében. Mindez valóban kézenfekvő partnerré teszi a Lexust a filmben, a márka modelljeire jellemző többszörösen díjnyertes futurisztikus formavilág révén pedig az autók organikus részét képezik a megjelenített világnak.
„A mesterséges intelligencia, a robotika és az önvezető autók előszobájának tekinthető forradalmi aktív biztonsági rendszerek fejlesztésében élenjáró Lexus számára kézenfekvő asszociáció a filmben szereplő wakandák high-tech világa. Éppen ezért képezik annyira a Lexus modellek annyira organikus részét a filmnek és hatnak természetesnek a látványos autós jelenetek.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
A Lexus egyébiránt az USA-ban rendkívül hatékonyan aknázta ki Fekete Párduc páratlan sikerét, több, a filmben szereplő modelleket és az eredeti filmszereplőket is felvonultató reklámfilm is született, ezek közül a Super Bowl szünetében levetített változat annyira profira sikerült, hogy akár az eredeti film betétje is lehetne. A márka emellett a rangos SEMA tuning kiállításon több a Fekete Párduc által inspirált egyedi tuningváltozatot is bemutatott a Lexus LC szupersportkupéból, illetve az LS csúcskategóriás luxuslimuzinból. Az, hogy a Fekete Párducnak lesz-e folytatása, bár hivatalosan még nem erősítették meg, a siker ismeretében nem kétséges, a mostani együttműködés eredményét látva pedig csak remélni lehet, hogy a Lexus ezúttal is a film partere lesz.