A Lexus forradalmi műszaki megoldások és technológiák segítségével fokozta az új ES szedán stabilitását és vezethetőségét. A világ első lengőszelepes lengéscsillapítójában ultra alacsony átfolyási sebességű szelep segítségével érik el, hogy nagyon kis járműsebességnél is pontos legyen a csillapítás, de abban, hogy a modell megkérdőjelezhetetlenül a kategória csúcsára kerüljön, szerepet kapott még az új felépítésű kettős lengőkaros hátsó felfüggesztés, és a merevségre, kis tömegre és kompakt felépítésre optimalizált rendszerek is.
Az Európában most először forgalmazott Lexus ES hat sikeres generáción keresztül világszerte híres volt kifinomult menetkomfortjáról, csendes és sima futásáról. A vadonatúj, hetedik generációs luxusszedánban sikerült mindezt még magasabb szintre emelni, mégpedig egy részletekbe menően aprólékos futóműtervezési és kialakítási megközelítéssel.
A minden részletre kiterjedő figyelem eredménye a világújdonságnak számító, lengőszelepes lengéscsillapító, melybe ultra alacsony átfolyási sebességű szelepet építettek. Leegyszerűsítve ez annyit jelent, hogy az újításnak köszönhetően a csillapítóerő a kerék, illetve a futómű legkisebb elmozdulása esetén is megfelelő. Ez nem csak kényelmessé és nyugodttá teszi az autó rugózását, hanem kisebb tempónál és autópálya-sebességnél egyaránt kimagasló menetstabilitást biztosít.
A rendszer különlegessége, ahogy az új szelep az olaj folyását szabályozza. A főszelep mellett az ES lengéscsillapítóiban egy alacsony átfolyási sebességű szelep is működik, amelyen keresztül rendkívül alacsony sebességgel áramlik az olaj. A sebesség növekedésével a főszelep is nyit, így folyamatosan növekszik a csillapítóerő, és kifogástalan lesz a menetkomfort.
A kiváló irányíthatóság és az elsőrangú menetkomfort párosítása nagy kihívás, ezért a Lexus mérnökei új, kettős hátsó lengőkart terveztek. A hosszlengőkart tűpontosan pozícionálták, hogy a rendszer megfelelően merev legyen – így adva lineáris visszajelzést a kormányzásnak –, és hogy elsőrangú irányíthatóságot biztosítson.
Az ES rugózási kényelmét és irányíthatóságát vizsgáló tesztek nagy része Európában folyt, így a fejlesztők a német autópályáktól kezdve a kanyargós hegyi utakon keresztül a városi körülményekig az útfelületek rendkívül széles palettáján próbálhatták ki a futómű tulajdonságait. Ezen felül Kaliforniában és a híres Nürburgringen is végeztek pályateszteket.
Miközben a Lexus mérnökei a futómű optimális tulajdonságain dolgoztak, arról sem feledkeztek meg, hogy a csomagtartó mérete ne csökkenjen, és a formája se legyen célszerűtlen. Ennek érdekében a lengéscsillapítók közelebb kerültek a hátsó ülések támláihoz, és a tekercsrugóktól elkülönítve helyezkednek el.